Registrer en brukerkonto her. Skriv inn e-post og velg et passord. E-post er brukernavnet til innloggingen.
Alle kan registrere en brukerkonto. Både privatpersoner og organisasjoner.
Se denne instruksjonsfilmen:
Både privatpersoner og organisasjoner kan legge ut et arrangement.
Arrangementet må foregå innenfor Asker.
Arrangement vil som regel bli publisert innen tre arbeidsdager etter at det er sendt til godkjenning. I skoleferier kan det dessverre ta inntil én uke.
Skal et arrangement benytte Asker kulturhus sitt billettsystem, kan ta litt lenger tid, da det også må opprettes billettlenke for salg.
Ja, du kan legge ut flere arrangementer.
Ja, du kan gjøre endringer ved å gå til «Mine arrangement», se under «Godkjente og publiserte arrangement» og klikk på knappen «Rediger». Alle endringer må sendes til godkjenning på nytt.
Gå til «Mine arrangement», se under «Godkjente og publiserte arrangement» og klikk på knappen «Rediger». Klikk deg videre, men la være å sende inn til godkjenning. Da blir det liggende som kladd (ikke publisert), og du kan eventuelt velge å slette arrangementet.
Ja, du kan gjenbruke ved å gå til «Mine arrangement», se under «Avsluttede arrangement» og klikk på knappen «Dupliser». Gjør deretter endringer og send til godkjenning på nytt.
Ja, du kan endre status på arrangementer fra «normal» til «avlyst», «få igjen», «fulltegnet», eller «fullbooket». Logg inn, gå til «Mine arrangement», se under «godkjente og publiserte arrangement» og endre i rullgardinen fra «normal» til for eksempel «avlyst». Klikk på knappen «oppdater». Denne statusen kan du endre uten å sende til godkjenning.
Ja, etter at arrangementet ditt er publisert, kan du endre status på arrangementer fra «Normal» til «Digital». Logg inn, gå til «Mine arrangement», se under «godkjente og publiserte arrangement» og endre i rullgardinen fra «Normal» til «Digital». Klikk på knappen «oppdater». Denne statusen kan du endre uten å sende til godkjenning.
Fotografier omfattes av Åndsverkloven. Det er kun tillatt å benytte bilder du har rettigheter til å publisere. Er du fotografen og mennesker er hovedmotivet, må du ha innhentet samtykke/tillatelse til å publisere bildet på nett.
Nei, bilder med tekst og/eller logo er ikke tillatt. Se unntak om cover/omslag.
Ja, men bare hvis du har rettigheter til det. Du er selv ansvarlig for bildet du laster opp.
Det er ikke tillatt å bruke andres bilder uten tillatelse.
Ja, bilder du har lastet opp tidligere finner du igjen ved klikke på «Velg fra billedbank«
Bildet må være i høyoppløsning. Minimum 1080 x 1080 piksler. Dette er fordi arrangementet med bilde vises på flere informasjonsskjermer i Asker kulturhus i tillegg til nettsiden.
Du kan også laste ned gratis bilder fra forskjellige nettsider som tilbyr dette.
Alle arrangementer med billettsalg som foregår på Asker kulturhus må bruke vårt billettsystem. Ellers kan det fritt benyttes andre billettsystemer.
På «Billettsalg» under «Legg til arrangement» velg alternativet «Asker kulturhus billettsystem«. Deretter fyll inn priser og priskategorier, samt informasjon om billettoppgjør. Du kan også se hvordan det gjøres i denne instruksjonsfilmen.
Dersom du har fylt ut alle feltene fra «Min side» hentes disse opplysningene automatisk.
Fyll ut alle opplysningene og scroll deretter ned på siden og trykk på knappen «Oppdater profil». Når alt er gjort riktig, vil knappen endre seg automatisk til «Oppdatert»
Alle spørsmål om konkrete arrangementer må du stille til direkte til arrangøren, da «aktiviasker.no» kun formidler arrangementene i kalenderen, vi arrangerer dem ikke. Nederst i hvert enkelt arrangement kan du klikke på «kontakt oss» for å komme direkte til arrangøren.
Spørsmål og henvendelser angående Aktivitetappen AiA skal sendes til: